Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 21 maja

Poziomki 3-latki

Majowe zajęcia w Szkole Polskiej przebiegały w bardzo wesołej atmosferze. Nasze przywitanie wyglądało dość niestandardowo bowiem już na wstępie zajęć rozpoczęliśmy utrwalanie imion i kolorów. Przypomnieliśmy sobie nasze imiona, przywitaliśmy osoby, które miały na sobie coś czerwonego, żółtego, niebieskiego, zielonego, pomarańczowego, różowego, białego, itp. Dzieci słysząc dany kolor miały wskazać go palcem na swojej garderobie. Następnie każde dziecko otrzymało kartkę danego koloru i na nasze hasło miało szukać osoby, która miała ten sam kolor. Jest to znakomite ćwiczenie na spostrzegawczość. Następnie powtórzyliśmy nasz ulubione zabawy, układaliśmy puzzle, znajdowaliśmy niepasujące elementy na obrazkach, poznaliśmy nowe gry równie ciekawe i zaśpiewaliśmy piosenkę Panie Janie
Po tak aktywnie rozpoczętym poranku zabraliśmy się za przygotowanie pięknych laurek dla naszych kochanych mam z okazji zbliżającego się Dnia Matki (26 maja).
Na zakończenie zajęć zaprosiliśmy nasze mamy do kolorowej sali. Dzieci przygotowały małą niespodziankę. Z okazji ich święta zabrały je na wycieczkę. Była to bardzo ciekawa i pełna wrażeń podróż, po drodze mijaliśmy: przeszkody, szuwary, trzciny, jechaliśmy przez most, po błocie, mijaliśmy Indian, muchy, rozkrzyczane dzieci, maszerujące wojsko a gdy dojechaliśmy na wieś spotkaliśmy kury, krowy, świnki, pieski, kotki, które postanowiły uroczyście przywitać nasze mamy piosenką Panie Janie. Następnie wyrecytowaliśmy wiersz Mamo, mamo coś Ci dam i na koniec wręczyliśmy kolorowe laurki.
I my z okazji Święta 26 Maja - Dnia Matki, składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Mamom. To właśnie Wy uczycie swoje dzieci życia, kształtujecie dorosłych obywateli, przekazujecie im najcenniejsze wartości i szacunek do swoich korzeni. Życzymy Wam wszystkiego najlepszego, radości z życia, pociechy z dzieci oraz szczęścia nie tylko w tym wyjątkowym dniu!

Pozdrawiamy,
Basia, Dorota i Babcia Sabina

P.S. Drodzy Rodzice, pamiętajcie o ochronie przeciwsłonecznej swoich dzieci.

Poziomki 4-latki

Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i powtórzenia naszych imion. Następnie zaczęliśmy pracę plastyczną dla naszych mam z okazji ich święta a gdy skończyliśmy to usiedliśmy w kółeczku i każde z dzieci powiedziało wierszyk:

Mamo,mamo coś ci dam,
tylko jedno serce mam.
A w tym sercu róży kwiat
Żyj nam mamo ze sto lat.

Następnie w kąciku muzycznym śpiewaliśmy piosenkę Panie Janie ale głosami zwierząt. Potem nadszedł czas na nasze śniadanie a po nim poszliśmy na patio gdzie bawiliśmy się wspólnie. Po powrocie dokończyliśmy niespodziankę dla naszych Mam.
O godzinie 13:00 wraz z rodzicami przeszliśmy do sali kolorowej gdzie pokazaliśmy naszą wycieczkę na wieś, pośpiewaliśmy i powiedzieliśmy wierszyk.

Wszystkiego Najlepszego dla wszystkich mam.
Kinga i Agnieszka

Tęcza

Ostatnie spotkanie było pełne wrażeń. Na początku zajęć odbyła się próba generalna dwóch grup: Tęczy i Jarzębiny, przed Akademią dla Mam i Tatusiów oraz trwały ostatnie przygotowania prezencików- biedronek na listku - dla rodziców.
Po przerwie śniadaniowej relaksowaliśmy się na sali gimnastycznej, a następnie kontynuując nasz projekt ¨Zamki jak z bajki¨ odbyliśmy wirtualną wycieczkę do kilku zamków polskich, w których dzieci i rodzice mogą znaleźć dużo ciekawych atrakcji i z pewnością nie będą się nudzić. Najpierw odwiedziliśmy - Zamek w Ogrodziencu. Do naszych czasów przetrwały ruiny zamku z XIV wieku, które stanowią wspaniałą arenę rycerskich pikników i spektakli (inscenizacji, pokazów walk i gonitw konnych). Zamek ten można zwiedzić nocą z przewodnikiem i trupą aktorską, a w wakacje w parku u podnóża zamku bawić się doskonale na torze saneczkowym lub w domu strachów przeżyć duże emocje. Z kolei Zamek Czocha - to jeden z najpiękniejszych średniowiecznych zamków w Polsce. Odbywają się tam turnieje rycerskie. Komnaty i dziedzińce ciekawiej zobaczyć z dziećmi nocą. Przewodnik opowiada wówczas legendy, a zwiedzający oświetlają sobie drogę pochodniami. W ostatni weekend maja zamek organizuje niedzielę pod hasłem Zamek Czocha dzieciom, z grami i zabawami.
Następnym był Zamek w Mosznej, którego XVII - wieczne mury wyglądają jak z baśni. Pałac otacza bardzo duży park z zagadkami. Z pomocą specjalnej mapki (można ją nabyć w recepcji zamku) dzieci odnajdują wśród parkowych skwerów i alei mosiężne figurki dawnych mieszkańców pałacu. Lokalizacja figurek nigdy nie jest przypadkowa, lecz wiąże się z historią i legendami na temat Mosznej. Ostatnim zwiedzanym wirtualnie zamkiem był Zamek Książ. Dziewczynki zainteresował fakt, że mieszkała w nim księżniczka o imieniu Daisy. W zamku tym są trasy tematyczne dla dzieci. Również ten zamek można zwiedzać nocą. Ostatnim punktem zajęć była Akademia z wierszykami, piosenkami i wręczaniem upominków dla rodziców oraz wspólna zabawa rodziców z dziećmi w sali lekcyjnej.
Bardzo serdecznie dziękuję Rodzicom za przybycie na tę uroczystość, a dzieciom za piękne recytacje i śpiew.

Pozdrawiam i zapraszam na kolejne, już ostatnie w bieżącym roku szkolnym zajęcia,
Maria

Praca domowa: Proszę, aby dziecko wybrało z ulubionej książeczki z własnej domowej biblioteczki dowolną ilustrację i przygotowało opis (ustnie) treści obrazka.

Jarzębina

Na przebieg ostatnich zajęć znaczący wpływ miał Dzień Matki. Zajęcia rozpoczęliśmy próbą do występu. Razem z grupą Tęcza i pod bacznym okiem Pani Maryli przećwiczyliśmy wszystkie piosenki i wiersze.
Po powrocie do sali zorganizowaliśmy zabawy integracyjne. Z kartek budowaliśmy most. Na każdej kartce stało jedno dziecko. Zadaniem grupy było ustawienie się na kartkach w kolejności od najstarszego do najmłodszego ale bez „chodzenia po wodzie”.
Kolejnym zadaniem było rysowanie potwora w grupie. Białą kartkę należało złożyć na trzy części. Na samej górze rysowaliśmy głowę, następnie zaginaliśmy kartkę, tak aby głowy nie było widać i przekazywaliśmy koledze, który dorysowywał korpus. Po ostatnim przekazaniu kartki kolejna osoba dorysowywała nogi. Na zakończenie rozłożyliśmy nasze prace i podziwialiśmy potwory.
Ostatnią zabawą była „torba z pytaniami”. Każdy z uczniów samodzielnie zapisał nurtujące go pytanie i wrzucił je do torby. Następnie należało wylosować pytanie i odpowiedzieć na nie. W końcu przyszedł moment kiedy zjawili się rodzice. Dzieci, trochę przejęte, pięknie zaśpiewały i powiedziały wiersze a na zakończenie wręczyły rodzicom drobne upominki.
Dziękujemy dzieciom za przygotowanie występu, rodzicom za liczne przybycie a Pani Maryli za, jak zawsze, ogromną pomoc w organizacji spotkania i przygotowaniu prezentów.
Wykorzystaliśmy obecność rodziców i zorganizowaliśmy grę, w której zadawaliśmy pytania, a osoba odpowiadająca w swych wypowiedziach nie mogła używać słów „tak” i „nie” . Dzieci mogły poznać inne formy odpowiedzi oraz poćwiczyć wypowiedzi „pełnymi zdaniami”.