Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 2 kwietnia

Poziomki 3-latki 

Nasze pierwsze zajęcia w kwietniu poświęciliśmy na rozmowę o tym, jak dbać o nasze zdrowie. 
Przy pomocy chusty animacyjnej uczyliśmy się, które owoce i warzywa mają najwięcej witamin. Następnie zaśpiewaliśmy piosenkę Fasolek „Szczotka, pasta” aby dzieci uświadomiły sobie jak ważne jest systematyczne mycie zębów. 
Po przerwie na śniadanie i zabawie na patio powtórzyliśmy nazwy podstawowych figur geometrycznych. Na koniec, każde z dzieci miało za zadanie stworzyć rysunek – wyklejankę przy użyciu kwadratów, prostokątów, kółek i trójkątów. 

Pozdrowienia od Doroty i Babci Sabiny. 

Poziomki 4-latki 

Po przerwie wielkanocnej nasze pierwsze spotkanie zaczęło się od wspólnego opowiadania na temat wakacji świątecznych. Następne przeszliśmy do dalszego czytania o stworkach , duszkach i potworkach. Zrobiliśmy też rysunki naszym strachom. Opowiadaliśmy też o tym, jak rozwiązać problem naszego strachu.
Po przerwie śniadaniowej poszliśmy na patio a potem zaczęliśmy czytać opowiadanie "Strach ma wielkie oczy". 
Pobawiliśmy się też w "Stary niedźwiedź mocno śpi " czy "Jedzie pociąg z daleka". Każdy mógł być lokomotywą.
Po zabawach ruchowych zaprosiliśmy dzieci do gier tematycznych takich, jak
"Kot w worku". Tutaj każde dziecko wybierało z zamkniętymi oczami obrazek o różnych kształtach ukryty w woreczku, bez podpatrywania (rozpoznawanie za pomocą dotyku). Obrazek powinien zgadzać się z posiadanym rysunkiem.  Natomiast gra Marchewka pomagała dzieciom poznawać słownictwo świata zwierząt. 

Kinga i Asia 

Tęcza 

Na pierwsze poświąteczne, wiosenne zajęcia dzieci stawiły się prawie w komplecie. Rozpoczęliśmy od wspomnień z minionych Świąt Wielkanocnych, następnie przeszliśmy do kontynuacji naszych spotkań z zamkami i ich mieszkańcami. Bohaterem dnia był rycerz . Obejrzeliśmy zbroję rycerską, nazwaliśmy poszczególne jej elementy i rysowaliśmy zamki, rycerzy, królewny oraz tarcze i miecze. Ułożyliśmy także podstawowy kodeks rycerski. Oświadczyliśmy zgodnie, iż rycerz powinien być: 
- Rycerski, tzn. honorowy, przestrzegający zasad, dbający o dobre imię swoje i swoich bliskich. Przykład: Obiecałeś komuś przysługę? Zachowaj się po rycersku i spełnij ją.
- Dobry, tzn. życzliwy, skłonny do pomocy, godny naśladowania. Przykład - Ktoś potrzebuje Twojej pomocy? Nie zastanawiaj się - pomóż!
- Szlachetny, tzn. postępujący uczciwie, w sposób wspaniałomyślny, bezinteresowny . Przykład: Masz możliwość zrobić coś dobrego dla innych ? Nie wahaj się, zrób! 
- Odważny, tzn. dzielny, pokonujący problemy i przeszkody, nie zważający na trudności. Nie bojący się przyznać do popełnionego błędu. Przykład: Boisz się ciemności? Bądź odważny - pokonaj strach!
- Uczciwy, tzn. rzetelny, sumienny w postępowaniu, szanujący cudzą własność. Przykład: Zrobiłeś coś, czego nie powinieneś? Bądź uczciwy i przyznaj się do tego.
- Wytrwały, tzn. nieugięty w dążeniu do celu. Przykład: Czujesz, że zaczyna brakować Ci sił? Nie poddawaj się, bądź wytrwały i osiągnij cel. 

Wszystkie te cechy bardzo potrzebne są także obecnie. 
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na dużą salę gimnastyczną, gdzie ćwiczyliśmy sprawności rycerskie m.in. takie, jak rzucanie do celu, utrzymywanie równowagi na dużej piłce, przewroty w przód, biegi. Na zakończenie ćwiczeń zrobiliśmy grupowe zdjęcie, które wyślemy razem z naszymi rysunkami do dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce (Polska) z którymi korespondujemy. 
Trochę zmęczeni wróciliśmy do sali lekcyjnej gdzie Pani Maryla poprowadziła część artystyczną zajęć. Powtórzyliśmy piosenkę " Płynie Wisła, płynie" i uczyliśmy się pląsu " Mam chusteczkę haftowaną". 
Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały karty pracy z literkami, które zabrały ze sobą. Jest to praca domowa.

Pozdrawiamy, 
Maria i Pani Maryla

Jarzębina 

Ostatnie zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy wyjaśnieniem zapisanego na tablicy przysłowia „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata”. Stało się ono punktem wyjścia do rozmów o pogodzie.
Wspólnie próbowaliśmy określić pogodę za oknem. Następnie uczniowie w grupach próbowali opisać pogodę na wybranym zdjęciu wypisując: pogoda: jaka? oraz pogoda: na co? Wszystkie określenia pogody oraz sposoby spędzania czasu zostały wypisane na tablicy a część z nich przepisana do zeszytu.
Rozmawialiśmy też w jaki sposób pogoda wpływa na nasz nastrój (kiedy świeci słońce jesteśmy weseli i kiedy pada deszcz trochę się nudzimy i jesteśmy smutni) .
Po przeczytaniu wiersza Juliana Tuwima “Cuda i dziwy” zastanawialiśmy się czym jest „pogoda ducha” oraz jak można na nią wpływać. Doszliśmy do wniosku, że czasem zamykając oczy możemy wyobrazić sobie przeróżne rzeczy, które mogą zmieniać nasz nastrój.
Zastanawialiśmy się też czy sytuacje opisane w wierszu mogą się zdarzyć w rzeczywistości.
Na zakończenie dzieci losowały fragmenty wiersza i przekształcały go tak aby brzmiał „realnie” używając czasu teraźniejszego.
Podsumowaniem naszych rozważań i pogodzie były prace plastyczne: „pogoda ducha”, pogoda, pogodne dziecko, pogodni ludzie.

Julian Tuwim

Cuda i dziwy

Spadł kiedyś w lipcu
Śnieżek niebieski,
Szczekały ptaszki,
Ćwierkały pieski.
Fruwały krówki
Nad modrą łąką,
Śpiewało z nieba
Zielone słonko.
Gniazdka na kwiatach
Wiły motylki.
Trwało to wszystko
Może dwie chwilki.
A zobaczyłem
Ten świat uroczy,
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy.
Gdym je otworzył,
Wszystko się skryło
I znów na świecie
Jak przedtem było.
Wszystko się pięknie
Dzieje i toczy...
Lecz odtąd - często
Przymykam oczy. 

Pozdrawiam,
Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?