Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 25 października

Poziomki 

Na zajęciach dnia 25 października dominowała tematyka jesienna. Zajęcia rozpoczęły się tradycyjnie od piosenki na przywitanie, następnym etapem była rozmowa z dziećmi o jesieni oraz zwierzętach i ich przygotowaniach do zimy. Podczas rozmowy dzieci opisywały jesienną pogodę oraz towarzyszące jej ubrania, a także jakie zajęcia są typowe dla tej pory roku. Po skończonej rozmowie dzieci miały za zadanie pokolorować jeża oraz dorysować jesienne tło. Po wykonaniu pracy plastycznej nadszedł czas aby po raz kolejny przypomnieć jesienne słownictwo, do tego posłużyły nam karty przedstawiające jesienna pogodę, zbieranie grzybów itp. Zadaniem dzieci było opisanie karty używając jak największej ilości słów. 
Drugie śniadanie dzieci zjadły bardzo szybko, po czym sprzątnęły swoje miejsca i przygotowały się na ćwiczenia graficzne rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo-ruchową. Dzieci wykonywały ćwiczenie w skupieniu. Wyjście na patio było nagrodą za tak wielkie zaangażowanie. Na patio dzieci bawiły się wspólnie zabawkami. 
Po powrocie do sali, dzieci tworzyły kompozycje przy pomocy kleju oraz jesiennych liści. Po wykonanej pracy plastycznej nastąpił czas na odpoczynek, czyli bajkę. Na ostatnich zajęciach została wprowadzona bajka z uczestnictwem w niej poprzez używanie onomatopei. 

Praca domowa
Rozmowa z dziećmi na tematy jesienne, pozwoli im dużo szybciej i łatwiej przyswoić nowe słownictwo. Dzieci zaczęły na ostatnich zajęciach ćwiczyć sprawność ruchową ręki poprzez proste ćwiczenia:
- rysowania linii pionowych oraz poziomych,
- kreślenia dowolnych figur,
- wykonanie ćwiczeń graficznych w załączniku.

Pozdrawiamy,
Kasia i Iga

Tęcza 

Zajęcia rozpoczęliśmy od ¨Czytania na dzień dobry¨ naszej opowieści o Muminkach. Po sprawdzeniu listy obecności przywitaliśmy nową Panią, która ma na imię Marta i będzie uczestniczyła w naszych spotkaniach w bieżącym roku szkolnym. Przedstawiliśmy się kolejno. Był to dobry czas na przypomnienie i utrwalenie naszych imion. 
Kontynuując projekt o przysłowiach omówiliśmy znane i popularne przysłowie: APETYT ROŚNIE W MIARĘ JEDZENIA mówiące o skłonności do posiadania coraz większej ilości np. przedmiotów, to znaczy - im więcej człowiek ma, tym więcej chce mieć. Na przykładzie bajki ¨ O rybaku i złotej rybce¨ dowiedzieliśmy się, do czego prowadzi zachłanność i chciwość. Spostrzeżenia dzieci na ten temat były bardzo trafne i dojrzałe. Prace plastyczne jak zwykle zobrazowały omawiane przysłowie. 
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na sali tęczowej zajęliśmy się nauką kolejnych literek polskiego alfabetu. Oprócz samogłosek ( wyłączając ą, ę ) znamy już spółgłoski: M m, T t, D d, S s, L l, K k, C c, J j, G g .Niektóre dzieci znają już prawie cały polski alfabet, oprócz dwuznaków. Wkrótce zaczniemy czytać :-). W prawidłowym pisaniu polskich liter w liniaturze pomagają nam trzyliniowe Karty pracy, na których ćwiczymy pisownię literek. 
Na zakończenie spotkania obejrzeliśmy film z serii Smerfy mówiący także o przysłowiu. Tym razem było nim przysłowie NIE WSZYSTKO ZŁOTO CO SIĘ ŚWIECI. Dla chętnych uczniów przedstawiamy propozycję zobrazowania tego przysłowia w dowolny sposób. Prace oczywiście prosimy przynieść na kolejne zajęcia.

Pozdrawiamy , 
Maria, Marta i Aneta. 

Praca domowa 
Drodzy Rodzice! Dzieci otrzymały kartki w trzy linie na których należy napisać poznane spółgłoski ( M m, T t, D d, S s, L l, K k, C c, J j, G g) i wyrazy rozpoczynające się poznanymi literkami ( samodzielnie utworzonymi z poznanych liter) np. Mm - Motyl, mama; L - Las itd. 
Wzór graficzny pisanych liter znajdziecie Państwo w Elementarzu, który można pobrać na komputer. http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3407641,nasz-elementarz-cz-1-jesien-bezplatny-podrecznik-dla-pierwszoklasistow-pobierz-nasz-elementarz,id,t.html 

Bardzo dziękuję za współpracę, 

Maria 

Jarzębina 

Nasze ostatnie październikowe zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia bieżących oraz zaległych prac domowych. Powtórzyliśmy ortografię, zasady pisowni wyrazów z „ó” oraz zapoznaliśmy się z jej wyjątkami. Następnie przeszliśmy do tematu ciekawych miejsc i zabytków w Polsce. Dzieci wysłuchały i obejrzały prezentację o Warszawie, wysłuchały legendę, dowiedziały się jakie miejsca warto zwiedzić. W ramach odpoczynku przeszliśmy na salę gimnastyczną. 
Druga część zajęć nawiązywała do Powstania Warszawskiego. Dowiedzieliśmy się jak wygląda Znak Polski Walczącej i co oznaczał, wysłuchaliśmy jakie zadania pełniły dzieci w powstaniu, a na koniec obejrzeliśmy ilustracje przedstawiającą zniszczoną Warszawę po Powstaniu Warszawskim. 

Zadanie domowe: 
Samodzielne rozwiązanie krzyżówki, którą dzieci otrzymały na zajęciach. 

Pozdrawiamy, 
Basia i Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?