Gosia, dzięki praktykom Erasmus Plus, wraca do Barcelony

Hola a todos! Mam na imię Gosia i niedawno skończyłam filologię polską na Uniwersytecie w Białymstoku. Jako absolwentka chciałam skorzystać z nowego programu unijnego Erasmus Plus i wyjechać do Barcelony, miasta, które zachwyciło mnie rok temu, kiedy przyjechałam tu po raz pierwszy - i udało mi się!
 Barcelona jest miejscem wielokulturowym i bardzo różnorodnym, takim, w którym nie można się nudzić. Sama Katalonia wydaje się krainą, w której jest wszystko, co potrzebne człowiekowi (a przynajmniej mi) do szczęścia - z jednej strony góry, z drugiej strony morze - miejsce idealne. Klimat naturalny, a także klimat miasta, jego architektura z bajkowymi budynkami Gaudiego, liczne muzea i galerie sztuki, sama sztuka uliczna na La Rambli czy w graffiti na witrynach sklepów, wydarzenia kulturalne - fascynują mnie. Ale przede wszystkim ludzie są tu wspaniali! Rok temu w Barcelonie poznałam naprawdę dużo interesujących i niebanalnych osób, które - mam wrażenie - wpłynęły też na mnie, na moje postrzeganie świata. Ich obecność tutaj sprawiła, że przyjeżdżając do Barcelony ponownie, mam wrażenie, jakbym wracała do miejsca mi bliskiego, w którym czuję się naprawdę dobrze. Obecnie też nie jest to przestrzeń mi obca, co ułatwia chociażby poruszanie się po mieście, a jednocześnie jest ona na tyle złożona i obszerna, że mam jeszcze bardzo dużo do odkrycia, zobaczenia. Ponadto moim celem jest nauczenie się języka hiszpańskiego, co jest o wiele łatwiejsze, kiedy przebywa się w środowisku hiszpańskojęzycznym. 
Ciekawym wyzwaniem będzie dla mnie praca w Stowarzyszeniu Kulturalnym Szkoła Polska - praca z dziećmi i młodymi ludźmi, pomaganie im w przyswajaniu języka polskiego, który to jest językiem zarówno trudnym, jak i pasjonującym. Mam nadzieję, że wiele się nauczę. Taka praktyka jest dla mnie niezwykle ważna, ponieważ żegnam się już ze studenckim życiem i powoli wchodzę w świat ludzi pracujących, a tym samym niezależnych i samodzielnych, co bardzo mi odpowiada. Chciałabym więc zdobyć cenne doświadczenie, myślę, że będzie ono bardzo wartościowe, a same praktyki będą niezwykle przyjemne - już z tego powodu, że będą odbywane w tym pięknym i interesującym mieście. 

Małgorzata Walczak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?