Sprawozdanie z zajęć z 8 lutego

Poziomki

Zajęcia zaczęliśmy od gier planszowych pomagających utrwalać słownictwo nabyte na poprzednich zajęciach. Następnie korzystaliśmy z ćwiczeń o tematyce zimowej indywidualnie dostosowanych do potrzeb dzieci. Chwilą odpoczynku po zmianie klasy była bajka ułatwiająca poznanie słownictwa związanego z częściami ciała. Kolejnym etapem zajęć było drugie śniadanie, po którym wyszliśmy na salę gimnastyczną (gry i zabawy ruchowe z piłkami, skakankami i kółkami hula hop np. rzut piłką przez hula hop, gry zespołowe i zabawa w berka).
Po powrocie do klasy bawiliśmy się plasteliną i nowymi klockami, co okazało się dużym sukcesem i rozwijało zdolności manualne. Jak na każdych zajęciach abstrakcyjne rysunki na tablicy wyjawiły nam wśród dzieci małych następców Jacksona Pollocka! :)

Pozdrawiamy
Iga i Kasia

Tęcza

¨ Kto się trzyma przysłów,
ten się mądrym stanie.
Bo przysłowia uczą -
trzeba zważać na nie ( Żywot Ezopa Fryga Biernat z Lublina, 1592)


Drugie z kolei spotkanie z przysłowiami poświęciliśmy aktualnemu miesiącowi, który nazywa się LUTY. Przytaczając popularne przysłowia, m.in. Idzie luty, szykuj ciepłe buty; Gdy ciepło w lutym, zimno w marcu bywa, długo trwa zima, to rzecz niewątpliwa; Jeśli luty śnieżny, mroźny, spodziewaj się wczesnej wiosny - omówiliśmy pogodę panującą w tym miesiącu w Polsce i porównaliśmy ją z pogodą hiszpańską. Następnie podzieleni na dwie drużyny rozwiązywaliśmy krzyżówkę, której rozwiązaniem było hasło: PRZYSŁOWIE. Po śniadaniu wysłuchaliśmy opowiadaną przez Panią Monikę baśń CH.K. Andersena pt. Królowa Śniegu. Aby rozruszać trochę dziecięce ciała i dać odpocząć zmęczonym umysłom poszliśmy na sale gimnastyczna. Po powrocie analizowaliśmy treść baśni omawiając postępowanie bohaterów: Królowej Śniegu, Gerdy i Kaja. W wyniku naszej wspólnej wnikliwej analizy doszliśmy do wniosku, że przyjaźń łącząca Gerdę z Kajem uratowała go. Baśń doskonale zobrazowała przysłowie PRAWDZIWEGO PRZYJACIELA POZNAJE SIĘ W BIEDZIE. Bazując na treści utworu i przykładach z naszego życia codziennego wymieniliśmy cechy charakteru prawdziwego przyjaciela. W luźnej rozmowie zaś próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, czy możemy uczyć się mądrości z przysłów.
Pod koniec zajęć dzieci wykonały rysunki do naszego KALENDARZA 2015 przedstawiające jedno z omawianych na spotkaniu przysłów.

Pozdrawiamy i do zobaczenia na spotkaniu karnawałowym w naszej szkole
Monika i Maria

Praca domowa
Bardzo prosimy o wyszukanie z dzieckiem hiszpańskiego odpowiednika przysłowia PRAWDZIWEGO PRZYJACIELA POZNAJE SIĘ W BIEDZIE i wyjaśnienia go.

Jarzębina

Na ostatnich zajęciach wróciliśmy do tematu opisów/charakterystyki. Przeczytaliśmy kolejny, bardziej szczegółowy, opis z książki "Lektury w klasie II". Dzieci wymieniły najważniejsze elementy opisu. Powiedzieliśmy też co jeszcze może się znaleźć w charakterystyce. Następnie każde z dzieci napisało krótką informację o sobie. Proszę aby w domu dzieci przepisały swoje wypracowania bez błędów i przyniosły na kolejne zajęcia.
Następnie zapisałam na tablicy wszystkie sylaby miękkie i ćwiczyliśmy pisownię wyrazów z tymi sylabami: cie, cia, zie, sie, dzio itp. Dzieci podały swoje przykłady. Próbowaliśmy też układać wyrazy, które tę samą sylabę miały na początku lub na końcu wyrazu: misio - siostra, gryzie - zielony. Jako pracę domową dzieci mają ułożyć wyrazy w ten sam sposób z innymi sylabami.
Zrobiłam też krótkie dyktando z użyciem wymienionych sylab (podpowiedzi były na tablicy).
Na zakończenie zajęć przeczytałam dzieciom pierwszy rozdział opowiadania o "Karolci", dzieci miały za zadanie uważnie słuchać i odpowiedzieć na pytania do tekstu: Ile lat ma Karolcia? Jak wygląda? Co ważnego wydarzyło się w jej życiu? itp.
Pozdrawiam,
Anna Lintner

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?