Sprawozdanie z zajęć z 11 stycznia

Poziomki

Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat ulubionej zabawki. Tematem naszych zajęć była Zuzia, część z dzieci słyszała piosenkę "Zuzia lalka nieduża". Kolorowaliśmy kolorowankę z domkiem, lecz większość dzieci wolała rysować na tablicy kolorową kredą. Na tablicy dzieci rysowały zabawki i opowiadały co dostały w tym roku. W trakcie zajęć dzieci cały czas wykonywały zabawy ruchowe, tańczyły do piosenki Fasolek " Zuzia lalka nieduża", uczyły się bawić zespołowo. Przy pomocy szmacianej lalki w chwili odpoczynku omawiałyśmy piosenkę. Kolejną chwilą pozwalającą dzieciom odpocząć było omawianie książeczki, gdzie dzieci wybrały główną postać i dały jej na imię Zosia. Zosia pracowała jako sprzedawca lodów. Na początku zajęć część dzieci była bardzo smutna, gdyż przerwa świąteczna była bardzo długa i trochę się już zapomniało o Szkole Polskiej.



Tekst piosenki "Zuzia lalka nieduża"
Zuzia lalka nieduża
I na dodatek cała ze szmatek
W kratkę stara spódniczka
Łzy na policzkach
A w główce marzeń sto

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal
Choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal

Zuzia lalka nieduża płaszczyk za krótki
Zbyt duże butki
Fartuch biały z kieszonką
w kieszonce słonko
A w główce marzeń sto

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal
Choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal.

Zuzia lalka niewielka
Bródka malutka
Nos jak muszelka
Oczy ma jak pięć złotych
wełniane loki a w główce marzeń sto.

Pozdrawiamy Kasia i Iga

Tęcza


Pierwsze noworoczne zajęcia w grupie Tęcza przebiegały pod hasłem Roku Kalendarzowego. Dlatego przewodni nasz temat brzmiał:
ROK MA DWANAŚCIE MIESIĘCY, ANI MNIEJ ANI WIĘCEJ.
Na początku spotkania rozmawialiśmy o naszych planach i marzeniach związanych z nastaniem nowego roku. Własne pragnienia uczniowie przedstawili na kartkach. Następnie dowiedzieliśmy się co jest przyczyną zmieniania się pór roku, dlaczego w lecie słońce ogrzewa Ziemię bardziej, a w zimie słabiej, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie. Przypomnieliśmy nazwy pór roku ( wiosna, lato , jesień , zima ) oraz charakterystyczne cechy każdej z nich. Trudniejszym zadaniem, jeśli chodzi o polskie nazwy było wymienienie wszystkich miesięcy roku. Ale po kilku ćwiczeniach trudność została w znacznym stopniu opanowana. Niemniej jednak nazwy miesięcy: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad i grudzień pozostają do dalszego opanowywania. Podczas uczenia się nazw miesięcy mieliśmy okazję do posłuchania brzmienia ich nazw w języku niemieckim, które zaprezentował nam David oraz hiszpańskim zaprezentowanym przez kilkoro dzieci.
Przerywnikiem w nauce była piosenka połączona z zabawą ruchową pt.¨ Kto się urodził w …¨ , której nauczyła nas Pani Monika uczestnicząca w zajęciach. Trochę zmęczeni zasiedliśmy do szkolnego śniadania , a następnie bawiliśmy się na sali gimnastycznej.
Pod koniec zajęć dzieci wysłuchały baśni „ O dwunastu Miesiącach” oraz wykonały prace plastyczne inspirowane treścią utworu.
Przypominamy WSZYSTKIM DZIECIOM , że 21  stycznia- Babcie, a 22 stycznia - Dziadkowie obchodzą swoje święto. Nie zapomnijcie o  życzeniach dla swoich kochanych Babć i Dziadków. A może skorzystacie z proponowanego przez nas wiersza, który dedykujemy naszej szkolnej Babci, życząc Jej dużo siły i zdrowia oraz zadowolenia i radości z przebywania wśród  uczniów Szkoły Polskiej w Barcelonie.

" Kocham Babcię i Dziadka"

Kochamy mocno babcię, dziadka-
to nie żarty moi mili,
dzisiaj im życzenia składamy
by sto latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek nas ogarnia
i wszystkiego mamy już dosyć,
dziadek mocno nas przytuli,
o to go nie trzeba prosić.

Gdy pomyślimy o łakociach,
babcia zaraz coś upiecze.
Musimy przyznać, te wypieki
najwspanialsze są na świecie.

Babcia z dziadkiem w wolnych chwilach
przekazują wciąż wytrwale,
swym kochanym wnukom, wnuczkom
rad życiowych całą gamę.

 Do zobaczenia na kolejnych zajęciach
Monika i Maria

Jarzębina

Pierwsze w tym roku zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o minionych Świętach i o tym czy obchodziliśmy je tradycyjnie po polsku czy po hiszpańsku. Dobra wiadomość jest taka, że żadne z dzieci z grupy Jarzębina nie dostało ani rózgi ani węgla.
Ponieważ rok dopiero co się rozpoczął porozmawialiśmy też o noworocznych postanowieniach. Wyjaśniliśmy co to takiego, dzieci powiedziały jakie są ich postanowienia i podały też inne przykłady.
Następnie przypomnieliśmy sobie alfabet i wspólnie odnaleźliśmy litery, które są "niezwykłe" bo nie występują w alfabecie hiszpańskim. Powiedzieliśmy też jakie inne litery można utworzyć od liter: C, D, H, N, S, Z. Podawaliśmy przykłady słów z: "Ć" lub "Ci", "Ń" lub "Ni" itp.
Następnie napisaliśmy list do dzieci ze Szkoły Polskiej w Sztokholmie. Opowiedzieliśmy w nim o minionych Świętach, złożyliśmy życzenia noworoczne oraz opowiedzieliśmy o planach na ten rok.
Na zakończenie zajęć zagraliśmy w grę: "dzień w szkole" polegającej na przydzieleniu wszystkim dzieciom ról min. nauczycielki, policjanta, fotografa, pielęgniarki, Adasia, Oli, Jurka, dzieci. Następnie uczestnicy zabawy uważnie słuchali opowiadania, a gdy usłyszeli swoją rolę musieli wyjść z ławki i podskoczyć.

W tym roku kontynuujemy poznawanie ciekawych miejsc w Polsce. Dzieci otrzymały kolejne tematy, nad którymi można już zacząć pracować. Na zajęciach będziemy też wspólnie szukać informacji na temat tych miejsc, dlatego przydadzą się laptopy, tablety, telefony z których można połączyć się z internetem.
Przypominam też o zeszytach i długopisach.

Pozdrawiam,
Anna Lintner 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?