Sprawozdanie z zajęć z 10 listopada

Poziomki
Ostatnie sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od odśpiewania naszej piosenki, dzięki której dzieci zapamiętują imiona swoich kolegów i koleżanek. Po przywitaniu się, dzieci czekała mała niespodzianka. Odwiedziła nas Pani Zuzanna wraz ze swoim instrumentem smyczkowym, skrzypcami. Przy akompaniamencie skrzypiec uczyliśmy się polskiej kolędy ,,Przybierzeli do Betlejem pasterze''.
Dzieci przy okazji wizyty poznały nowe słowa, skrzypce, altówka, smyczek. Po śniadaniu, kolejną część zajęć przeznaczyliśmy na rozmowę o Świętach Bożego Narodzenia.
Okazało się że, dzieci wiedzą o kilku ważnych rzeczach:
-wiedzą że, istnieje Św. Mikołaj
-że, przynosi grzecznym dzieciom prezenty
-wiedzą że, w każdym domu jest specjalne drzewko świąteczne zwane Choinką, którą przyozdabia się bombkami, światełkami, cukierkami, pierniczkami i przeróżnymi ozdobami świątecznymi.
Przygotowaliśmy z tej okazji dzieciom masę solną, z której wspólnie postanowiliśmy zrobić ozdoby świąteczne przedstawiające między innymi: misia, choinkę, gwiazdkę, serce, księżyc. Zabawa z masą dzieciom bardzo się spodobała, natomiast efekt końcowy naszych prac będzie można zobaczyć 15 grudnia na spotkaniu Wigilijnym w Szkole Polskiej.
Po tak wyczerpującej pracy, postanowiliśmy się trochę rozruszać i zaczerpnąć świeżego powietrza.
Spotkanie zakończyliśmy wysłuchaniem ,,Bajki i rymowanki Kubusia Puchatka" Kathleen W. Zoehfeld pt. ,,O ucieczce piernika
wprost z talerza Królika".

Zadanie domowe:
-Bardzo prosimy o nauczenie dziecka pierwszej zwrotki i refrenu kolędy ,,Przybieżeli do Betlejem pasterze".
Prosimy aby dzieci na kolejne zajęcia czyli 24 listopada przyniosły fartuszki ochronne, gdyż będziemy wykańczać farbami prace z
masy solnej.

Dziękujemy i zapraszamy na kolejne zajęcia.
Ani, Marzena, Zuzanna, Agata 

Krasnoludki
W sobotę 10 listopada zajęcia w grupie Krasnoludków miały bardzo podniosły charakter, a to z okazji Święta Niepodległości Polski przypadającego zawsze ( co roku) 11 listopada. Jest to ważny dla Polaków dzień. Wiersz pt. ¨ 11 Listopada ¨ Ludwika Wiszniewskiego przybliżył Krasnoludkom istotę tego święta.

JEDENASTY LISTOPADA

Dzisiaj wielka jest rocznica -
Jedenasty Listopada!
Tym, co zmarli za Ojczyznę,
hołd wdzięczności Polska składa.

Im to bowiem zawdzięczamy
wolność - polską mowę w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewole.

Uroczyście biją dzwony,
w mieście flagi rozwinięto.
I me serce się raduje,
że obchodzę polskie święto.

Po wyjaśnieniu niezrozumiałych wyrazów i zwrotów oraz przeanalizowaniu treści wiersza zajrzeliśmy na warszawski Plac J. Piłsudskiego, gdzie znajduje się niezwykły pomnik - Grób Nieznanego Żołnierza
Podsumowaniem tej części zajęć była praca plastyczna przestawiająca wspomniany pomnik.
Po przerwie śniadaniowej przeszliśmy do kolejnego etapu sobotniego spotkania, którym był spacer po Lublinie, mieście położonym na Wyżynie Lubelskiej . O folklorze tego regionu będziemy mówić na następnych zajęciach. Jakież było zdziwienie dzieci, kiedy na fotografiach przedstawiających to piękne miasto zobaczyły swoja nauczycielkę.
Zatem niespodzianka udała się. Z wirtualnego spaceru trzeba było szybciutko wracać, ponieważ czekała już na dzieci pani Zuza z prawdziwymi skrzypcami. Zaczęła się wiec nauka polskiej kolędy ¨ Przybieżeli do Betlejem pasterze ¨ przy akompaniamencie skrzypiec. Krasnoludkom bardzo podobały się zajęcia muzyczne, zwłaszcza że mogły ¨pograć ¨ i dotknąć instrumentu.
Po tak wyczerpujących zajęciach przyszła chwila na relaks i zabawy ruchowe na sali gimnastycznej. Na zakończenie spotkania pobawiliśmy się jeszcze literkami polskiego alfabetu.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach

Olga i Maria

Praca domowa
Bardzo prosimy o nauczenie dziecka pierwszej zwrotki i refrenu kolędy ¨Przybieżeli do Betlejem pasterze¨

Dziękujemy Rodzicom za współpracę

Pszczółki
Na sobotnich zajęciach rozwiązywaliśmy ćwiczenia na utrwalenie litery Ł. Dzieci miały za zadanie odgadnąć wyrazy z literą. Prosimy o powtórzenie słów, których uczyliśmy się w czasie zajęć: ŁUK, ŁOPATA, KOŁO, BUŁKA, STOŁEK, SŁOIK.
Ponieważ zajęcia wypadły dzień przed Narodowym Świętem Niepodległości rozmawialiśmy o historii i znaczeniu święta. Z tej okazji dzieci wyklejały polską flagę.
Po krótkiej przerwie na sali gimnastycznej odwiedziła nas nauczycielka muzyki. Dzieci poznały skrzypce, każdy miał okazję zagrać na instrumencie. Uczyliśmy się także śpiewania kolęd przy akompaniamencie skrzypiec.
Prosimy o przećwiczenie z dziećmi poniższych fragmentów dwóch kolęd:

Pójdźmy wszyscy do stajenki
Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego

Przybieżeli do Betlejem
Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Joanna i Jagoda

 Wisła
 Tym razem frekwencja uczniów przekroczyła nawet optymistyczne oczekiwania. W licznym składzie powitaliśmy także nowe osoby. Obecność Daniela i Ernesta w naszym gronie sprawia, że po raz pierwszy liczebność chłopców równa jest liczbie dziewczynek. To oczywiście wpływa w interesujący sposób na dynamikę zajęć.
Z powodu pojawienia się nowych uczniów, a także z powodu absencji Diany, realizacja naszego oryginalnego planu zajęć okazała się niemożliwa do przeprowadzenia. Nagranie przygotowywanych przez nas wywiadów musieliśmy w związku z tym odłożyć na kolejne spotkanie. Pozytywną konsekwencją takiego stanu rzeczy była możliwość dopracowania naszych materiałów i przeprowadzenia ostatecznych prób ,,na sucho’’. W kolejną sobotę na pewno będziemy finalizować nasze przedsięwzięcie.
W trakcie tego spotkania, po raz pierwszy odbyły się zajęcia muzyczne dyrygowane przez Zuzię. Przy akompaniamencie skrzypiec  staraliśmy się odtworzyć kilka popularnych kolęd. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Krzyś nie tylko jest bystry i wysportowany, ale także utalentowany muzycznie. Obiecał nam, że w najbliższym czasie ponownie zagra nam na flecie!
Karolina

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?