Sprawozdanie z zajęć z 9 października

Poziomki

Zajęcia zaczęliśmy od wykonania ilustracji wagonów do wiersza Juliana Tuwima pt. Lokomotywa. Następnie wspólnie wycięliśmy te wagony i ułożyliśmy bardzo kolorowy pociąg. Przy tej okazji powtórzyliśmy też nazwy kolorów. Serdecznie dziękuję za współpracę rodzicom, którzy zapoznali dzieci z treścią wiersza. Po tym zadaniu zrobiliśmy parę ćwiczeń integrujących grupę, których celem było m.in. wzajemne poznanie swoich imion. Następnie bawiliśmy się przy piosence: Stary niedźwiedź mocno śpi. Po poczęstunku wyszliśmy na boisko szkolne, gdzie przeprowadziłyśmy mini zawody sportowe. Na koniec zajęć dzieci wykonały z plasteliny przeróżne zwierzątka.

Praca domowa:

Proszę o utrwalenie z dziećmi nazw zwierząt z wiersza czyli: krowa, koń, słoń, niedźwiedź, żyrafa, świnia.


Pozdrawiam i do zobaczenia,

Kasia i Monika




Krasnoludki

Na ostatnich zajęciach przypomnieliśmy sobie wiadomości z pierwszego spotkania.

Następnie jako nawiązanie do poprzednich zajęć przeczytaliśmy legendę o powstaniu państwa polskiego O Lechu, Czechu i Rusie, której treść wspólnie omówiliśmy.

Po lekturze bawiliśmy się chwile przy dźwiękach polskich piosenek dziecięcych.

Następnym tematem była jesień, której kolory opisywaliśmy na podstawie wiersza

W. Broniewskiego pt. Liście.

Klon ma złote liście,

świecą się ogniście,

jesion zaś brązowe-

zgubił ich połowę;

dęby się czerwienią

pół na pół z zielenią,

olcha-żółtosiwa.

wiatr jej liście zrywa,

miesza je z innymi,

pędzi het po ziemi,

z najładniejszych liści cały las oczyści.

Praca plastyczna również związana była z obecną porą roku. Wykonywaliśmy ją z naturalnych liści przyklejonych do kartki papieru i wzbogacaliśmy rysunkami dzieci. Nowymi literkami z alfabetu polskiego były: L l, S s, I i. Ilustracja przedstawiająca miasto posłużyła nam do ćwiczenia spostrzegania i wyodrębniania poszczególnych elementów z obrazu. Uczniowie mieli za zadanie narysować wybrany przez siebie element ilustracji i uzasadnić swój wybór. Na podstawie opisu wyborów wyselekcjonowaliśmy nowe wyrazy do zapamiętania przez wszystkie dzieci. Oto one: ulica, ludzie, latarnia, dom, okno, drzwi, rower, samochód, ciężarówka. Podczas zajęć nie zabrakło oczywiście przerwy śniadaniowej i zabaw na boisku szkolnym.

Do zobaczenia w kolejna sobotę

Maria.

Krótkie streszczenie legendy O Lechu , Czechu i Rusie i o powstaniu Gniezna

O początkach historii Gniezna mówi legenda o trzech braciach. Byli to: Lech, Czech i Rus. Wędrowali przez puszcze i bory w poszukiwaniu ziemi , na której mogliby się osiedlić. Nagle ich oczom ukazał się piękny krajobraz: rozległa dolina z pagórkami i jeziorami. Na najwyższym wzgórzu, na starym dębie miał swoje gniazdo orzeł. Urzeczony tym widokiem Lech powiedział: - Tego orła przyjmuję za godło swojego ludu. Zbuduję tu gród i od orlego gniazda wezmę dla niego nazwę. To będzie Gniezno.

I Lech osiadł tu ze swoim ludem. Czech podążył na południe, Rus – na wschód, od nowej siedziby Lecha. Wkrótce Gniezno rozrosło się i zostało pierwszą stolicą Polski. To wiemy z dawnych legend i ponad o historii Polski.



Drodzy Rodzice!


Tak jak poprzednio, podczas zajęć dzieci zapoznały się z nowymi wyrazami, które mają sobie powtórzyć w domu i starać się zapamiętać ich wymowę i znaczenie. Oto one: dom, okno, drzwi, ludzie, ulica, latarnia, rower, samochód, ciężarówka. Wyrazy poznawane na zajęciach zbierzemy w obrazkowy słownik wyrazowy ( pomoc przy tworzeniu tegoż słowniczka zaoferowała p. Ewa-mama Adama. Bardzo dziękuję!) .

Tak wiec, na kolejnych zajęciach dzieci otrzymają pierwsze kartki do wyżej wspomnianego słowniczka. Będzie on uzupełniany nowo poznawanymi wyrazami do końca roku szkolnego. Bardzo proszę rodziców o systematyczne sprawdzanie wyrazów tam zamieszczonych i powtarzanie ich z dziećmi w celu utrwalenia. Ponadto jako pracę domową uczniowie mają za zadanie poćwiczyć nazewnictwo i pisanie literek: L l, S s, I i. Polecam również przypomnienie dzieciom treści legendy o powstaniu Gniezna. Za współpracę serdecznie Państwo dziękuje. Maria.


I jeszcze jedna prośba do Rodziców!

Na następnych zajęciach będziemy mówili m.in. o darach jesieni. W związku z tym proszę o przyniesienie do szkoły jednego warzywa lub owocu ( do wyboru ) z niżej wymienionych: ziemniak, cebula, marchewka, por, seler, pietruszka, burak, jabłko, gruszka, śliwka.

Może uda się Państwu znaleźć warzywo o ciekawym kształcie?

Maria

Pszczółki

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od poszerzenia naszego słownictwa w zakresie teatru. Tym sposobem wszyscy już wiemy kim jest sufler, na czym polega i gdzie odbywa się charakteryzacja.. .
Największą frajdę sprawiły nam warsztaty teatralne. Cici pao-tito tito (zaszyfrowana informacja dla wtajemniczonych).
Większość wspólnie spędzonego czasu poświęciliśmy na utrwalanie kwestii scenariusza naszego przedstawienia. Dodatkowo, ponieważ na następnych zajęciach zaczniemy wykonywać kukiełki, tym razem część zajęć poświęciliśmy jeszcze na poszukiwanie inspiracji.

ZADANIE DOMOWE

W tym tygodniu zwracamy się do Was z prośbą, by na kolejne zajęcia dzieci przyszły z zeszytami. Nie ma znaczenia czy w linię czy w kratkę , według upodobania. Dzieci, które były obecne na ostatnich zajęciach, wiedzą, że w zeszytach powinny zostać zapisane słowa, które wspólnie definiowaliśmy. Dla nieobecnych poniżej załączamy listę i prosimy o upewnienie się, że ich znaczenie jest dla wszystkich jasne. Zadanie domowe na ten tydzień polega właśnie na ich utrwaleniu.

Oto lista słów:

reżyser
scenograf
aktor
sufler
dekoracja
charakteryzacja
próba
kurtyna
premiera
kulisy
rekwizyt
kwestia

Dla tych,którzy się trochę zagapili lub po prostu byli nieobecni, przypominamy o zadaniu z poprzedniego tygodnia. W tę sobotę już na pewno zabierzemy się za wykonywanie kukiełek!
Wszystkich ciepło pozdrawiamy. Do zobaczenia w sobotę!


Uściski dla wszystkich.
DiK.

Wisła


Na ostatnich zajęciach czytaliśmy (wspólnie oraz każdy z osobna) i analizowaliśmy wiersz Juliana Tuwima pt.: „Lokomotywa”.
Wypisaliśmy z utworu wszystkie wyrazy oznaczające poszczególne zagadnienia np. zwierzęta, jedzenie, krajobraz.
Opowiedzieliśmy sobie także o tym, kim był Julian Tuwim. Poznaliśmy również czym jest onomatopeja.

Odpowiadaliśmy także na pytania odnośnie tekstu np.: ile wagonów ma lokomotywa, skąd bucha żar, w którym wagonie stoją fortepiany itp.
Następnie czytaliśmy z tablicy wszystkie wypisane wyrazy i tłumaczyliśmy ich znaczenie.

Zgadywaliśmy polskie znaczenie wyrazów czytanych w języku hiszpańskim, takich jak:
Otwarty, nudny, aktywny, wysoki, przyjacielski, gorzki, dziki, radosny, stary, nieprzyjazny, krótki, tani, dobry, miękki, piękny, ciepły, zmęczony, drogi, bliski, niewidomy, czysty, jasny, skomplikowany, szczęśliwy, szczupły, zabawny, podwójny, słodki, trudny.
Układaliśmy również zdania z wyrazami z poprzedniej pracy domowej.

W chwili przerwy słuchaliśmy książki A. Lindgren pt.: „Dzieci z Bullerbyn”.

ZADANIE DOMOWE:

1. Przepisać do zeszytu wszystkie wyrazy (jeden pod drugim) i z 10 z nich
ułożyć zdania:

krowy, konie, świnie, żółw, słoń, niedźwiedź, żyrafy, raszka,
otwarty, nudny, aktywny, wysoki, przyjacielski, gorzki, dziki, radosny,
stary, nieprzyjazny, krótki, tani, dobry, miękki, ciepły,
zmęczony, drogi, bliski, niewidomy, czysty, jasny, skomplikowany,
szczęśliwy, szczupły, zabawny, podwójny, trudny

2. A następnie przepisać jeszcze raz do zeszytu wyrazy z poprzedniej pracy
domowej:
ślub, mąż, piekarz, pszczoła, miód, zamożny, słodki, piękny,
ukochany, król, pierniki, prezent, ciastko, tajemnica, pewnego razu.

3. Nauczyć się znaczenia powyższych wyrazów.

4. Podaj 3 przykłady onomatopei.

Pozdrawiam,
Joanna

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?