Sprawozdanie z zajęć 25 września

Poziomki

Na ostatnich zajęciach powtórzyliśmy nazwy kolorów oraz pór roku. Wykonaliśmy prace plastyczno - manipulacyjne, malowaliśmy Panią Jesień oraz robiliśmy wiatraczki. Rysowaliśmy baloniki i listki. Poznawaliśmy alfabet, odgadywaliśmy narysowaną na tablicy literę, a następnie odszukiwaliśmy ten sam znak na tablicy z alfabetem. Powtarzaliśmy brzmienie każdej literki z osobna oraz kilku liter naraz z alfabetu. Wysłuchaliśmy wiersza Juliana Tuwima pt.: Lokomotywa”. Wykonywaliśmy również zabawy ruchowe i śpiewaliśmy piosenkę.

Joanna i Kasia

Krasnoludki

Pierwsze zajęcia w bieżącym roku szkolnym przebiegały bardzo pracowicie. Dobrze, że pomagała nam p. Monika.
Na początku zapoznawaliśmy się nawzajem. Grupa Krasnoludków powiększyła się o 8 nowych uczniów dlatego też przypomnieliśmy sobie cel naszych spotkań. Opowiedziałam dzieciom czego będziemy się uczyć w Szkole Polskiej. Zagadnienia zainteresowały małych uczniów. Następnie mówiliśmy o barwach narodowych Polski, o fladze i godle. Okazało się, że nie wszystkie dzieci je znają, szczególnie bardzo mało znane jest godło Polski. Tak więc zapoczątkowany temat będziemy kontynuować przez kolejne soboty. Jako urozmaicenie zajęć potraktowaliśmy indywidualne ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową dzieci. Było to dobre przygotowanie do nauki pisania i czytania. Większość dzieci wykonała je poprawnie. Z uwagi na fakt, że były to zajęcia pierwsze po wakacjach nie mogło zabraknąć też wspomnień wakacyjnych. Po krótkich wypowiedziach uczniów na temat podróży wakacyjnych wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną pt. ¨Wakacje Krasnoludków.¨ Był to obraz wykonany z kolorowej krepiny. Jako tło posłużyła nam tablica szkolna.
Podczas zajęć nie zabrakło również zabaw ruchowych. Tańczyliśmy i śpiewaliśmy starą polską piosenkę pt. Stary niedźwiedź mocno śpi.
Po przerwie śniadaniowej i oddechu na świeżym powietrzu na boisku szkolnym zajęliśmy się polskim alfabetem, a dokładnie czterema literkami: a A, o O, m M, t T.

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach.
Maria i Monika.

Pszczółki
Na pierwszych w tym roku szkolnych zajęciach przypomnieliśmy sobie w jakim punkcie zostawiliśmy nasz teatralny projekt przed wakacjami, okazało się, że jeszcze wiele przed nami. Zwarci i gotowi by kontynuować, ruszyliśmy pełną parą. Naszym nowym kolegom przybliżyliśmy wszystko czego do tej pory dowiedzieliśmy się na temat teatru. Po uprzednim przeczytaniu scenariusza i scharakteryzowaniu bohaterów odbyło sie losowanie postaci, których role muszą zostać odegrane. Jako, że zdecydowaliśmy się na stworzenie teatrzyku lalek, zapoznaliśmy się z charakterystyką ich podstawowych rodzajów (dla zainteresowanych załączamy krótki materiał edukacyjny poniżej ;). Ponad to omówiliśmy różne formy teatralne, takie jak pantomima czy teatr cieni. Jesteśmy bardzo poekscytowani możliwościami jakie przed nami stoją. Zachęcamy także wszystkich do zgłębiania tematu we własnym zakresie!

Karolina i Diana

Teatr lalek – rodzaj teatru, w którym zamiast aktorów w spektaklach grają lalki.
Głównym środkiem wyrazu jest lalka teatralna animowana przez aktora-lalkarza, najczęściej ukrytego za parawanem, czasem występującego razem z lalką na scenie. Lalki mogą też być poruszane przez mechanizm (mechaniczny teatr lalek). Podstawowe typy lalek teatralnych:
kukiełka, lalka teatralna sztywno osadzona na kiju zwanym gabitem, którym porusza aktor animator. Kukiełka wyróżnia się zamachowymi ruchami kończyn. Używana w różnego rodzaju szopkach; jej odmianą w przedstawieniach folkorystycznych jest kukła zmechanizowana.
jawajka, z głową osadzoną na kiju, animowanej nad parawanem; z ruchomymi rączkami prowadzonymi za pomocą czempurytów (drutów)
marionetka, jest lalką teatralną poruszaną od góry za pomocą nitek lub drucików zawieszonych na tzw. krzyżaku. Każda linka jest przymocowana do innej, oddzielnej części ciała marionetki i przy ruchu krzyżaka są one poruszane.
W przeciwieństwie do lalek zakładanych na ręce, marionetka może przedstawiać całą postać.
Pacynka (lalka rękawiczkowa) – znana od XVIII w., nakładana jest bezpośrednio na dłoń aktora-animatora, który – najczęściej ukryty za parawanem – używając palców, porusza głową lalki i jej rękami;

Wisła


W sobotę czytaliśmy tekst o ¨Toruńskich piernikach¨, wyjaśniliśmy sobie trochę tą historyjkę. Wyjaśniliśmy parę słów, które uczniowie powinni znać na następne zajęcia:
ślub, mąż, żona, piekarz, pszczoła, miód, zamożny/a, słodki/a, piękny/a, ukochany/a, król, królowa, piernik/i, prezent, ciastko, tajemnica/e, pewnego razu. Uczniowie wpisali wszystkie te słówka do zeszytu.
Wypisaliśmy też bohaterów z tej legendy na tablicy.


Poza tym na zajęciach rozmawialiśmy o uczniach, o ich zainteresowaniach, chłopcy też pochwalili się swoimi ¨dziewczynami¨.
Rysowaliśmy też pierniki. Każdy z uczniów przeczytał fragment z czytanki.

Na zadanie domowe uczniowie maja nauczyć się poprawnie czytać ten tekst i zrobić 2 ćwiczenia: 1 i 4 oraz nauczyć się słówek.

Pozdrawiam,
Arleta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?