Koniec roku szkolnego i upragnione wakacje

Kolejny rok szkolny już za mną. Wymarzone wakacje i zasłużony odpoczynek, to marzenie, na które czekałam cały rok. W tym roku po raz drugi miałam zaszczyt uczestniczyć w zajęciach pedagogicznych zorganizowanych przez Szkołę Polską w Barcelonie. W towarzystwie pań nauczycielek, czyli mojej opiekunki grupy, pani Marysi Kołomyjec, pani Ewy Hojny i pozostałej grupy pedagogów, uczestniczyłam w zajęciach, dzięki którym nauczyłam się wielu ciekawych rzeczy. Muszę dodać, że w pierwszym roku nauki w Szkole Polskiej trudno mi było przełamać wstyd i nieśmiałość wobec obcych. Ten rok to już zupełnie inne spojrzenie na świat. Czuję się pewniejsza siebie, pozbyłam się wstydu i co najważniejsze zaczęłam mówić ładnie po polsku. Ta ostatnia zaleta, to zasługa przede wszystkim pań nauczycielek, które cierpliwie pracowały nad naszą formą wypowiedzi. To również duża zasługa ze strony mojej mamy, która od początku mojego istnienia, czyli od pięciu i pól roku mówi do mnie po polsku. Dzisiaj, mając zaledwie niespełna sześć lat, mogę powiedzieć, że umiem bez problemu porozumieć się z moją rodziną mieszkającą w Polsce i jestem pierwszą panią nauczycielką języka polskiego mojej młodszej siostry Elin.

Szkoła Polska to nie tylko ciężka nauka i obowiązki, to także dobra zabawa i mile spędzony czas w gronie moich koleżanek i kolegów. Naszym ulubionym zajęciem było poznawanie nowych piosenek, z których niektóre zna również moja mama. Jeśli chodzi o zajęcia plastyczne, to od zawsze było to jedno z najulubieńszych moich zajęć szkolnych. Lubię malować, choć nie zawsze wychodzi mi to tak jak sobie zaplanuję, lubię robić wycinanki i jak to nazywa moja mama, laurki okolicznościowe.

Szkoła Polska to wielka przygoda, w której mogłam uczestniczyć. To również zdobyte doświadczenie i grono nowych znajomych. Mam nadzieję, że wszyscy moi koledzy są tego samego zdania i mają podobne doświadczenie z minionego roku szkolnego.

Teraz, kiedy nareszcie mamy prawdziwe lato i okres wakacyjny w pełni nam wszystkim sprzyja, zachęcam wszystkich do czynnego spędzenia tego okresu, wielu wakacyjnych przygód i radosnych dni w gronie rodzinnym.

Niech ten okres posłuży Wam wszystkim do zabaw, spędzania wolnego czasu na plaży, basenie i przede wszystkim do dobrego wypoczynku. Tego wszystkiego życzę moim kolegom a panią nauczycielkom udanych urlopów i zasłużonego odpoczynku.


Do zobaczenia we wrześniu!!!


Cloe Marin Marek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?