Zajęcia 1. grudnia

Na zajęciach z pierwszego grudnia było inaczej. Dlaczego? Dzieci się nie spodziewały, że tyle czasu poświęcimy ich ulubionemu zajęciu, czyli zajęciom plastycznym. Był to mały prezent na Mikołajki. Mały ale nie jedyny. Po przerwie śniadaniowej zrobiłam im niespodziankę . Z mojej wiecznie towarzyszącej mi walizki powolutku wyciągałam prezenty. Niestety mała Zosia na samo wspomnienie Świętego Mikołaja prawie się rozpłakała. Natomiast większe dzieci były dalekie od łez. Na trzy cztery rozpakowały prezenty i miały chwilkę na nacieszenie się nimi bo przecież musieliśmy dokończyć nasze świąteczne arcydzieła. Od samego rana bohaterem zajęć był Święty Mikołaj, choinka i życzenia świąteczne. Skorzystaliśmy z materiału książki Lektury i litery.

Miły gość

Zawitał do nas miły gość...

Miał wąsy, brodę długą dość,

Na plecach dźwigał wielki wór!

Ze świerka ćwierka ptaków chór,

A za nim – cała szkoła>

- Mikołaj!

- Ooo! MIKOŁAJ!

Trochę było krzyku przy Ooo! MIKOŁAJ! Ale tak przecież musiało być.

Przyszedł też czas na zagadkę:

Nad jakim drzewkiem –

Nie w nocy –

Gwiazdka złocista

Migoce?

Na jakim drzewku –

Nie w sadzie –

Pachnące jabłuszko

Pogładzisz?

Pod jakim drzewkiem

Nie trawka,

Lecz jakaś przepiękna

Zabawka?

Następnie padło pytanie: Co jest w Wigilię najważniejsze? Dla Kacpra wszystko było jasne od samego początku. Najważniejsze były prezenty. Zdanie to podzielały i inne dzieci ale też wiele razy powtarzała się odpowiedź: dobra atmosfera. To spowodowało dalszy ciąg pytań: a co to jest dobra atmosfera. Gdy rodzice się nie kłócą, nikt się nie gniewa, wszyscy się uśmiechają i jest spokojnie.

Oczywiście te dwa wiersze były doskonałym materiałem do powtórki i poszukiwań rzeczowników.

Jednak większą część dnia poświęciliśmy na wykonywanie z papieru łańcucha ozdobnego z następujących elementów: piernika, jabłuszka, gwiazdki i księżyca.

A jakie mamy nowinki? Do grupy starszej dołączył Bruno. Okazało się, że zna mnóstwo kawałów o blondynkach. Z pomocą przy pracy z grupa młodszą przyszła nam nowa osoba, Pani Ania.

Komentarze

  1. Hey , mam na imię Asia i jestem z polskiej szkoły w Atenach. Tak tak , tu też jest polonia ;) W każdym razie strasznie się cieszę , że mogłam znleźć moich rodaków za granicą. Chciałabym nawiązac z Wami kontakt. Serdecznie zapraszam na stronę naszej szkoły www.atenyzs.pl. Mamy nawet naszą gazetkę szkolna " Życie szkoły" , przeczytajcie! Ja też tam napisałam mnóstwo artykułów;) Bardzo mi zależy , na tym abyśmy sie poznali , jak coś podaje jeszcze mój adres e-mail ejzia@tlen.pl
    Posyłam pozdrowionka !!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?