Ostatnie zajęcia w 2006 roku.

Ostatnie zajęcia w tym roku odbyły się w sobotę 16 grudnia. Liczyłam, że przyjdą wszystkie dzieci bo Św. Mikołaj pod choinką zostawił prezenty. Niestety zabrakło Kamilki, Zbysia i Kacpra. Pozwoliłam sobie w ich imieniu odebrać upominki i przechować do następnego spotkania, już w nowym roku, 2007. Wyglądało na to, że dzieci były mile zaskoczone i zadowolone. Te co jeszcze nie umieją czytać prosiły o pomoc starsze dzieci, natomiast przy rozpakowywaniu i jedzeniu słodyczy już pomocy nie potrzebowały. Tym razem przerwa śniadaniowa była trochę dłuższa aby nie zabrakło czasu na dokładne obejrzenie zawartości torebek z prezentami oraz na sprawdzenie przydatności i wytrzymałości niektórych podarunków.

Na historii Polski opowiadaliśmy o generale broni i premierze Polskiego Rządu na Uchodźstwie, Władysławie Sikorskim. Jego działalność polityczna i wojskowa była jedną z kolejnych opowieści dla dzieci. Mimo to, samo zakończenie tematu wzbudziło ich oburzenie. Padło wiele pytań dotyczących śmierci naszego bohatera. Jedyną informacją, jaką mogłam podać to, że Sikorski zginął w katastrofie lotniczej w Gibraltarze 4 lipca 1943 podczas powrotu z inspekcji sił Armii Polskiej na Wschodzie, że razem z nim zginęła jego córka Zofia, szef sztabu oraz angielski oficer łącznikowy. Dzieci z dużą dozą podejrzliwości potraktowały informację, że przeżył tylko czeski pilot. Przecież nie wszystkie okoliczności śmierci Sikorskiego zostały w pełni wyjaśnione, a zawierające wyniki śledztwa w sprawie katastrofy archiwa brytyjskie pozostaną utajnione do 2050. Skomentowałam jedynie, że ja prawdopodobnie nie doczekam się odsłonięcia tajemnicy ale dzieci zapewne tak i wówczas powinny przypomnieć sobie te zajęcia. Z rozbrajającą szczerością stwierdziły, że dlaczego nie, ja dożyję przecież do 2050 albo i dłużej. Osobiście śmiem w to wątpić ale zrobiło mi się miło.

Na języku polskim wykonaliśmy szereg ćwiczeń z gramatyki i leksyki. Następnie przeczytałam im opowiadanie Elżbiety Burakowskiej Zimą też bywa gorąco. Dzieci słuchały pilnie i następnie po zakończonej lekturze poprawnie zinterpretowały tytuł opowiadania.

Pod koniec zajęć przez kilkanaście minut opowiadaliśmy o tradycjach bożonarodzeniowych. Temat nie został wyczerpany bo oczywiście każdy chciał coś dodać, opowiedzieć, etc. i pewnie do niego wrócimy na następnych zajęciach, na które już teraz serdecznie zapraszam.

Następne zajęcia odbędą się 13 stycznia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?